غذاهای سرشار از کربوهیدرات

باید به این واقعیت اشاره کرد که تمام کربوهیدرات‌ها برابر نیستند. غذاهای پردازش شده با محتوای قند بالا، دانه‌های تصفیه شده و… قطعا ناسالم و چاق کننده محسوب می‌شوند. ولی در این میان محصولاتی نیز وجود دارند که به‌رغم محتوای بالای کربوهیدرات، سرشار از فیبر و سایر مواد مغذی نیز بوده و تاثیری در افزایش وزن شما ندارند.با حذف کامل اين گروه غذايي، ناخواسته ميوه‌ها، سبزي و غلات را نيز حذف خواهيد کرد. اين در حالي است که کربوهيدرات‌ها براي تامين انرژي و همچنين عملکرد مغز لازم است.


سیب‌زمینی شیرین

یک سیب‌زمینی شیرین با اندازه متوسط در حدود ۲۷ گرم کربوهیدرات دارد که برای کاهش وزن مناسب است. طبق یافته‌های مطالعاتی، این سبزی ریشه‌ای مملو از پتاسیم قادر به افزایش آدیپونکتین است، هورمونی که قند خون را تنظیم می‌کند. در مقابل، آدیپونکتین به تسریع متابولیسم کمک می‌کند.

ذرت

کارشناسان توصیه می‌کنند زمانی که اشتهای ناسالم دارید ذرت یا همان پاپ کورن را مصرف کنید. ذرت دارای شاخص گلوکز بسیار پایینی است که احساس سیری زیادی در شما ایجاد می‌کند. سه فنجان پاپ کورن فقط ۹۳ کالری، ۱۹ گرم کربوهیدرات و ۳٫۵ گرم فیبر دارد.

غذاهای سرشار از کربوهیدرات

غذاهای سرشار از کربوهیدرات


/ 0 نظر / 10 بازدید